28.4.20

Garmin Forerunner 245

Akhirnya selepas 6 hari sampai juga ke rumah. Satu dugaan nak dapatkan barang yang diposkan semasa tempoh PKP ni. Jenuh juga menunggu.


Ni merupakan packaging di mana dia sampai. Kotak ada kemik sket, most probably datang tanpa bubble wrap. Dia pun dah siap buka jam  tu utk tengok sebelah dalam. Rupanya  kaler slate grey, Mati-mati aku ingatkan kaler hitam. Other option yang ada bagi edisi non music adalah yellow yang aku tak minat sebab tak sesuai pakai di pejabat. Bagi edisi music ada hitam, biru dan merah.






Reason aku beli sebab menggantikan Garmin Fenix 2 yang aku pakai sejak pertengahan 2014 yang dah rosak pada pertengahan tahun lepas. Ok la hampir 5 tahun pakai. Unfortunately harga garmin semakin mahal di mana price Fenix 2 pada 5 tahun lepas hanya mampu melepaskan kau beli FR245 sahaja. But should be OK. Yang penting adalah utilise sepenuhnya function yang ada pada jam.




Dalam box hanya ada jam, charger dan manual sahaja. Sesiapa yang ada insurans AIA dan ada AIA Vitality, boleh beli Garmin atau Fitbit dgn harga 25% less than  harga retail. Kau boleh beli up to 5 device per year, banyak juga tu. Tapi aku beli 1 cukup la, duit bukan banyak sangat pun. So jangan la lepaskan peluang seperti mana yang aku buat ni. Aku beli dengan diskaun 25% yang aku dapat. Much cheaper .


1st impression adalah jam ni amat kecil bagi tangan aku. Ada juga kemungkinan aku rasa kecil sebab selalunya aku pakai jam yang besar seperti Fenix 2 dan Stratos sebelum ni. Rasa macam sesuai untuk tangan perempuan, Tangan aku tak la besar sangat tapi terasa amat kecil. Maybe it will grow on you. Who knows.
Below adalah beberapa pandangan sisi lain jam




Whatever it is, aku harap aku fully utilized function yang ada. Banyak dah perbezaan dan penambahbaikan berbanding Fenix 2 aku yang dulu.

5 comments:

Mack said...

Hi, I want to express my gratitude to you for sharing this fascinating information. It's amazing that we now have the ability to share our thoughts. Share such information with us through blogs and internet services.
Visit site

smith said...

HI,
this information is very helpful and important. I got to learn a lot from this I hope you keep sharing this type of information. thank you.
Google nummer

smith said...

Good Information, Thanks For sharing knowledgeable information with us! keep posting.
visit site

Elinathomas said...

Thank you for publishing useful information in your blog. I find it informative blog.............................PayPal Bellen

nkmedia24x7 said...

Bedankt voor je informatie over nieuwe dingen. deze site is te goed om nieuwe dingen te doen. bedankt voor het delen. Google bellen