27.6.18

Running on One Leg

Dalam sebulan lepas, aku developed a very sharp pain di blkg lutut kanan yg membataskan pergerakan. Kejadian ni aku syak disebabkan aku berlari pakai kasut yang tak sesuai. 
Ada beberapa benda yang aku buat menyebabkan rasa amat tak selesa dan sakit di belakang lutut contohnya lipat lutut, mencangkung, turun naik tangga dan apa2 aktiviti yg bends dan straighten kaki. 

Masalah tu bermula dan lagi ketara jadi lepas berlari sebab tu aku syak disebabkan oleh berlari. 
Minggu lepas atas sebab kedegilan aku lari trail back to back di S2 Trail yang akhirnya menyebabkan aku terseksa sungguh di kaki kanan. Aku cuba hide depan isteri dan anak sbb malas nak dengar diorg bebel. Even duduk pun dah jd satu masalah sbb kaki akan dibengkokkan pada certain degree. 
On Monday aku dah tak tahan sgt terutama kene berjalan dan duduk kat ofis so aku gerak ke farmasi dan beli guard lutut 
Aku beli the cheapest one around sbb aku just nak memudahkan aku berjalan kat ofis je. 
Pakai for the whole day and the next day. To my surprise my right knee seems to be better. 
Right now aku tgh bersila sambil menaip benda ni jam 4.30 pagi pd hari rabu. Dulu nak bersila pun aku tak berani sebab aku yakin akan rasa sakit. 


Aku harap temporary solution ni jadi the solution utk sakit lutut kiri aku dan sakit tu tak jadi lagi pasni.
Kadangkala penyelesaian kepada satu masalah rumit adalah satu perbuatan yang amat mudah. 
So TQ to my knee guard

No comments: