21.11.19

Book 21 of 2019 : Steve Jobs The Man Who Tought Different

Last week aku ada flight Tawau. Mengambil kira masa flight agak panjang aku pinjam buku ni utk isi masa lapang jika dah boring tgk movie atas flight.
MAS skrg amat menyedihkan di mana byk kali flight jauh tapi tiada in flight entertainment. Nasib baik aku dah sedia awal2 buku ni. 
1st half aku baca time pegi dan 2nd half aku time balik di mana pun xde in flight entertainment.
Buku ni bukan official autobiography sebaliknya kupasan dari ucapan beliau di Stanford University pada 2005.
Buku dibahagikan kepada tiga segment iaitu connecting the dots, life and death.
Ia berkisar tentang permulaan hidup dari anak angkat hingga mati disebabkan kanser. 
Ia tak tau sangat berkenaan personaliti dia dan tak sangka dia ni perfectionist. Semua nak ikut cara dia. Ada kisah bermula dari dia menubuhkan Apple Computer dgn Wozniak dan dibuang keluar dan akhirnya masuk balik menyelamatkan Apple Inc.
Walaupun ini bukan official autobiography tapi aku mmg intrigued nak tau kisah hidup dia berdasarkan penulisan ni. 
Read this and you will learn a lot about life. 

No comments: