27.5.11

Pindah

Banyak urusan yang tidak menyenangkan berlaku beberapa hari ini.

1. Aku mintak pindah tempat kerja. Status masih TAK dapat-dapat.
2. Isteri aku mintak pindah tempat kerja yang dekat dengan rumah .Status - TIDAK  diluluskan.next permohonan bulan 9 untuk pertukaran tahun 2012.
3. Aku kene pindah unit. Status- bertukar SERTA MERTA. Sebenarnya  benda ni dah lama pending. Tapi bertangguh sebab kerja tempat lama belum habis. Tapi disebabkan ada politik dalaman orang lain, aku pulak yang terbabit.

Untuk no 1. aku masih boleh terima. So aku layankan aje walau tak dapat-dapat.
Untuk no 2. Aku frust gila babi  mengalahkan frust isteri aku sendiri. Sebabnya, perpindahan dekat dengan rumah adalah untuk penjimatan kewangan. Kos travelling  1orang untuk 1 hari dalam RM 30. Dalam sebulan minimum RM600 untuk travelling. Itu xmasuk cerita masa dihabiskan di atas jalan lagi. Duit yang dijimatkan aku ada plan nak simpan untuk beli rumah. Sampai sekarang aku masih frust.
Untuk no 3. aku frust gak sebab bos lama aku tu memang superb, macam mentor gak la. Sbb dia yang banyak bantu aku dari aku mula kerja.Dari slow sehingga kelajuan sekarang. Aku malas nak masuk unit ni atas sebab-sebab tertentu. Tapi aku malas nk tulis sbb budak ofis slalu stalk blog ni.

Dalam hidup ni tak semua benda akan mengikut kehendak kita. Jadi apa yang kita perlu buat, just pick yourself and go along with it.
Huh!.

No comments: