19.9.12

Parut

Aku ada parut di tepi siku lengan kanan di mana setiap kali aku tengok parut tu aku akan teringat dengan jelas apa yang berlaku hingga aku menyebabkan aku mendapat parut tu. Kejadian yang berlaku tu tahun 1994, tapi masih segar dalam ingatan.

Sama dengan kejadian kematian arwah Aldy, setiap kali aku tengok air, imej muka arwah waktu ditarik keluar yang aku ingat. Arwah tinggal di rumah yang sama dengan aku di INTAN, setiap kali ternampak no rumah RT5 aku teringatkan muka arwah waktu ditarik keluar . Ternampak bilik dia buat aku teringat juga.

Isteri aku nasihatkan supaya setiap kali teringatkan arwah , sedekahkan Al-Fatihah. Mungkin cara tu boleh buat aku lupakan imej tu.

InsyaAllah masa akan sembuhkan luka di hati seperti mana masa menyembuhkan luka di lengan kanan aku dahulu.

Aldy Hasmi bin Abu Hassan
24 Mac 1977-16 September 2012

No comments: