14.7.13

LCCT MidNite Ride

Kayuhan padu lepas tarawikh Jumaat malam Sabtu lepas.  Dah lama tak buat ni, lebih setahun. Yang lain 14 orang bermula dari Masjid Putrajaya dan aku hanya dari Kota Warisan. Lebih dekat dengan rumah nak balik nanti.
Plan spttnya kayuhan bermula jam 10 malam dr Putrajaya dan tiba di Shell Kota Warisan utk 1st pit stop jam 10.30 malam. Mungkin sebab Ramadhan dan kesibukan mengerjakan Tarawikh jadi mereka mula agak lambat dan hanya tiba dalam 11.30 malam di Shell Kota Warisan. Aku dah tunggu di Shell Kota Warisan sejak jam 10.45 malam lg.  Semangat punya pasal tetap tunggu.
Dari semua rider mereka memang hebat belaka.  Kayuhan padu, cuma aku je yang sayur.  Aku gagahkan jugak untuk ikut dan hanya mampu ride dengan 2nd peloton.  Diorg  hebat-hebat, rider2 podium jamboree tapi tetap tunggu rider yang slow macam aku.
Hasilnya dapat juga 35km malam tu dengan average speed 25km/h. Yang rider2 lain pasti average speed lagi laju.  Yang pastinya kalau ada kelapangan pasti aku akan join lagi.
Rider2 yang dari Putrajaya mileage diorang dalam 77km kalau tak silap. Memang hebat.
Yang kelakarnya nak dijadikan cerita, kereta yang aku park di Shell Kota Warisan xmau start bila habis pukul 2 pagi tu.  Nasib baik ada brader yang kerja situ sanggup tolak untuk aku.  Kalau x sahur minum petrol aje la aku hari tu.
Yang aku agak sakit hati website sports-tracker yang down sampai sekarang menyebabkan aku xleh view workout ni.
Till the next ride...... Ride Hard, Ride Safe, Ride Happy. 

No comments: