15.8.13

Pecah Lemak Syawal

Syawal ke 5 baru sempat nak try kasut raya baru. Itu pun sebab ada yang mengajak kayuh. Plan awal nak buat 50km malam tu di Putrajaya. Disebabkan badan dan peha terkejut disebabkan terlebih makan rendang dan ketupat jadi dipendekkan ke 45km sahaja.
Mode kayuhan santai. Hanya aku dan Akramin je yang berkayuh kat Putrahaya malam tu. Yang lain masih dengan mode bercuti. Pengayuh-pengayuh lain pun tak kelihatan malam tu.



Cubaan pertama kayuhan menggunakan clipless pedal agak berjaya disebabkan takde terjatuh. Cuma kene adjust sket  kasi longgar bila nak cabut dan position cleats ke tengah sket dari tapak supaya mudah nak tekan masuk dalam pedal.


Abaikan bulu-bulu kaki dan peha serta betis gemuk. Haha. Ada beza kayuhan dengan kasut ni kerana tak perlu guna full strength bila kayuh kerana pergerakan dia agak kosisten. Walaubagaimanapun kene praktis lebih lagi sebelum offroad supaya xde masalah terjatuh tak sempat bukak dan lain-lain.


Pit stop pada KM ke 30 di Petronan Presint 16 untuk refill lain dan ke tandas sebelum sambung untuk capai 45km. Disebabkan ramai masih bercuti, Putrajaya agak tenang pada waktu tu. Tiada mat rempit bodoh, kereta proton bajet turbo yang memekak dan memandu macam orang gila di atas jalan.




Dua gambar last kat atas adalah gambar terakhir diambil sebelum kene halau dengan guard dataran Putrajaya disebabkan dah lewat malam masa tu.

No comments: