26.4.14

Pendapat

Media cukup suka memberikan publisiti berlebihan kepada sesuatu perkara. Aku nak bg contoh kpd kes  bekas model Playboy yang sekarang selalu berfesyen muslimah.  Yang kadangkala liputab sebegini boleh menarik minat saudara baru memeluk Islam juga paling penting menyedarkan org yang Islam tentang kepentingan menutup aurat.
Baru2 ini berita menyatakan dia bakal memeluk Islam pada bulan Ramadan. Pada aku ini satu perbuatan yang baik.
Walau bagaimanapun kenapa terlalu banyak coverage diberikan kepada benda sebegini. Dia akan memeluk Islam dalam 2 bulan lagi. Media dah mengembar gemburkan isu ini seperti ia akan berlaku dlm beberapa minit lagi.
Seperti yang aku katakan, coverage sebegini baik tapi jangan la berlebihan. Ia boleh dijadikan minat untuk orang lain memeluk Islam dan menyedarkan yang Islam sendiri.  Cukup2 la kita memberi coverage berlebihan pada hal2 artis ini. Ia seolah2 kita mengangkat artis itu sendiri lg tinggi dari isu memeluk agama Islam. Aku yakin dalam seminggu dua ni cerita ini akan diulang berkali kali. Dan yang aku pasti bakal masuk melodi.
Jgn diangkat isu artis tu sendiri lebih tinggi dr agama.

No comments: