31.10.14

PDID Plan

Utk event ni  semua perlu berlari 10km + berbasikal 60km +berlari 8km. Event ni akan dijalankan di road 100%. Cut off time adalah 5 jam 50 minit.

Ni adalah target timing aku untuk setiap disiplin:

Lari 10km : 1 jam 10 minit
Transition : 2 minit
Basikal 60km : 3 jam
Transition : 2 minit
Lari 8km : 1 jam 10 minit

Masa keseluruhan aku jangkakan adalah selama 5 jam 24 minit.  Target asal aku adalah untuk tamatkan dalam 5 jam 30 minit. Aku harap dengan estimation time ni aku berjaya nak tamatkan within cut off time.

Untuk hydration plan aku mungkin guna air yang diberi di setiap water station untuk berlari. Part basikal aku ada bawa air sendiri yang aku  campurkan dengan High 5 tablet. Aku juga akan simpan 1 botol yang aku akan campurkan juga dengn High 5 tablet. di kawasan transition dan 1 botol Gatorade just in case.

Aku akan bawa 4 High 5 gel untuk event ni. Plan adalah untuk makan 1 masa lari 10 km, 2 masa basikal 60km (KM ke 25 dan KM ke 50) dan 1 masa lari 8km.

Untuk basikal aku maintain dengan normal setup. Plan asal adalah nak tukar kepada slick tyre tapi atas faktor kos aku batalkan. Cuma tayar belakang aku tukar disebakan benjol dan meletop lepas kayuh kat PD minggu lepas. Tayar aku tukar ke Schwalbe Racing Ralph  dari sebelum ni Maxxis Crossmark. Tayar depan masih Crossmark sebab bajet tak mencukupi.

Doa-doakan semoga aku berjaya tamat within cut off time dan mengelakkan sebarang kecederaan.



No comments: