6.8.19

USB On-The-Go



Antara benda penting kau perlu ambil kira semasa membeli telefon selain yang utama kamera power, processor laju bla bla bla adalah kesediaan telefon kau untuk menggunakan USB On-The Go.
USB On-The-Go ni merupakan kebolehan handphone untuk membaca thumb drive. Ia amat penting jika kau perlu akses fail-fail penting tetapi tiada komputer berdekatan. Ya, kau boleh argue bahawa sekarang ada cloud service yang kau boleh simpan almost everything di sana tapi bagi aku ini lebih penting dan mudah.
Macam aku kemudahan dongle ni membolehkan aku akses fail- fail kerja terutama statistik dan kertas ulasan tanpa memerlukan kehadiran komputer atau laptop. Aku hanya perlu plug and play sahaja dan semuanya di screen handphone. Kemudian dgn mudah aku print screen dan maklumat dapat dikongsi dengan orang lain menggunakan Whatsapp.
Mudah dan pantas. Kerja alaf baru menggunakan handphone.

No comments: