27.12.23

Mengajar Orang lain

Sejak aku mula menulis di sini dalam ni tahun 2007, mostly adalah berkaitan d engan kerja. Gradually ia berubah kepada hal - hal keluarga dan sukan. Sejak berpindah sektor dari swasta ke kerajaan, aku kurang menulis pasal kerja sebab nak bersikap lebih profesional.
Cuma aku rasa nak tulis juga pasal hal kerja hari ini. Di pejabat baru ini, somewhere dalam November ada seseorang ada the audacity nak mengajar aku cara buat kerja. Dengan mudah dia hantar whatsapp gambar meja kerja dia yang penuh dengan fail dan kertas konon nak tunjuk dia sibuk dan nak minta aku segerakan permohonan dia. How dare dia boleh terfikir it's ok nak hantar benda tu mcm aku acah2 macam dia yang amat sibuk di tempat kerja, umpama aku ni di pejabat ni duk lepak saja.
Usually, my normal respons adalah to maki cukup -cukup atau hantar balik gambar meja kerja aku. If that the case the person pasti akan menyesal hantar gambar in the first place. Ntah kenapa aku rasa baik sikit pada hari tu dan decide utk malas bercakap dengan orang bodoh dan terus block contacts. Sejak dari itu kehidupan amat tenang. 
Come on tak perlu nak ajar aku cara buat kerja dan tak perlu nak tunjuk kau manusia paling sibuk buat kerja. Setiap orang ada kesibukan masing - masing. Kalau rasa tak boleh buat berhenti dan balik. Banyak lagi yang sudi jadi pengganti.

No comments: