4.6.17

SIC Motorsport Free Night

Ini merupakan kali pertama aku dapat join program ni. Pada asalnya macam malas nak ke sana. Tapi mengenangkan dah banyak kali juga buat tapi aku tak pernah try baik gunakan peluang yang ada utk kali ni.
Kali ni program jatuh pada bulan Ramadhan jadi timing agak singkat. Habis tarawih terus shoot ke Enstek dan kayuh dr sana dengan kwn2 lain. Enstek ke SIC tak jauh dalam 4.5km shj.
Sampai sana perkara yang wajib adalah sign pd indemnity form dulu. Ni nak pastikan jika berlaku sebarang kejadian penganjur tak dipersalahkan. Dapat gelang dan terus bleh masuk untuk kayuh.

 
Dalam tu aku dapati memang sesak. Masa beratur nak sign borang pun dah ramai apatah lagi yang dah mula kayuh pd masa tu. Actually ada 2 aktiviti yang boleh dibuat masa program ni iaitu kayuh atau lari. Ada beberapa syarat yang dikenakan penganjur bg memastikan keselamatan orang yang datang. Program mula jam 8.30 hingga 12 mlm.
Aku sempat merasa 4 Loop dalam tu sebelum kene gerak balik. Masa pun dah suntuk kerana dalam 10 minit sebelum jam 12 penganjur akan mula sweep semua orang keluar dari track.

Habis kayuh terus gerak balik ke Enstek dan balik rumah. Yang lain2 ada melepak dulu kat mamak.
Syok juga berkayuh dalam tu sebab ia satu pengalaman unik. Sebelum ni pernah sekali je aku ke sana untuk Energizer Night Run 13km tu pun lari sekeliling track juga.
It was a fun and cool event cuma ada sedikit caca cela. Aku rasa rider2 yang datang sana berlumba satu perbuatan bodoh. Dah la kau kongsi track dengan runner jadi tak yah la nak berlumba tunjuk jatuh. Xyah la nak tunjuk telor sapa lagi besar. Hormati la orang lain.
Kita selalu sebut share our roads tapi dlm kes ni kita sendiri buat jalan tu macam mak bapak kau punya sendiri. Dengan corner tajam kat track tu, perbuatan racing amat merbahaya.
Kesian tengok runner yg ada terhimpit kena lalu laluan plg tepi belah kanan sebelum kerb dan semua lain di conquer oleh rider. Syukur takde kejadian yang tak diingini berlaku. Please respect them and respect the rules from the organizer. Dengan hormati orang lain baru la kita sendiri akan dihormati.
Anyway looking forward utk program yang sama seperti ini kat SIC sebab aku rasa 4 lap yg aku buat tak puas sangat. Ada certain part ada turun naik dan ada corner yang tajam yang amat menyeronokkan.
Kepada yang mempersoalkan kenapa aku pegi program ni time bulan Ramadhan, aku ni bukan suka nak tunjuk kat orang amal ibadat aku kat media sosial.
So next time aku selfie dulu time sujud utk tatapan kau sebelum aku tunjuk gambar tengah berkayuh.
Sekian
Salam Ramadhan.

No comments: