6.11.17

Benda Aku Benci 17 : Mempersoalkan Kelayakan

Aku cukup tak suka bila orang mempersoalkan authority aku. Aku bekerja di tempat aku sentiasa berurusan dengan pelanggan. Bila berurusan kita sentiasa memikirkan yang terbaik untuk pelanggan. Aku cukup tak suka bila niat baik nak bantu kemudian dibalas dengan soalan yang questioning my authority.
"Awak sapa kat sini?"
Come on, niat aku baik nak tolong bleh pulak aku diperlekehkan. BTW aku tau beza intonasi diperlekehkan atau dia bertanya dengan suci hati. Orang-orang macam ni kadang2 tak layak dibantu. Macam kes tadi kalau diikutkan nak je aku blah. Aku niat nak bantu sebab kwn aku minta tolong. Aku tolong strangers mana aku tak kenal kemudia aku plak kau nak perlekehkan. Isu mudah je tapi kau kelam kabut sangat fikir sampai benda jadi complicated. Bila aku nak explain dengan mudah, aku plak dipersoalkan macam mengambil kesempatan.
F U!

No comments: