18.1.19

Buku 1 of 2019 : Breathe

The last time aku update pasal buku dalam ni adalah 4 tahun lepas. Since then KPI pembacaan buku aku drop secara drastik. Years goes by tanpa pembacaan buku. Pembacaan aku lebih bersifat maya menggunakan handphone. Dulu KPI aku ada sebanyak 12 buku setahun. Very modest jumlahnya tapi itu pun tak tercapai.
Last year aku beli 2 buku. The best part it kedua-dua buku ada separuh lagi nak dibaca. Nak habiskan 2 buku pun susah. Too occupied dengan telefon I guess. So its a good thing aku ttp semua akaun media sosial aku sejak tgh bulan lepas. Sekarang aku tgh cuba develop balik minat membaca ini.
This book is about a story of a doctor in IJN. Berkonsepkan flashback antara masa kini iaitu dia kene heart attack dan masa lampau di mana dia mula2 berkhidmat menjadi doktor. Bagi aku walaupun ia adalah novel tapi yang menariknya banyak jargon-jargon perubatan diselitkan dalam setiap chapter.
Jadi sambil membaca kisah fiksyen kau mendapat maklumat asas perubatan sket dalam ni. Aku habiskan membaca dalam 2 hari je buku ni disebabkan buku ni tak complicated sangat.


No comments: