23.1.19

Restoran Harmoni, Bangi Resort Hotel

Aku jarang tulis di dalam ni pasal makanan but since the food yang aku makan last week amat sedap and a big new experience bagi aku, jadi aku rasakan kene kongsi.Selain dari tu aku dapati tiada tulisan pasal restoran ni bila search di Google.
Reason aku makan kat sini sebenarnya adalah satu bentuk reward kepada diri sendiri selepas menamatkan event Watergater 16hrs. Kononnya lari jauh-jauh bleh makan macam-macam.
Lokasi terletak di dalam Bangi Resort Hotel. Hotel ni aku rasa dah 2-3 kali tukar nama kot. Jadi itu adalah nama terkini yang digunakan. Menu pada Isnin hingga Sabtu berbeza dengan Ahad. Selain beza menu harga pun beza juga iaitu extra RM10 dari weekday. Certain menu juga takde pada weekday. Atas nasihat kawan, diorg suggest amik menu weekday bukan sebab murah sebaliknya ada certain dish yang amat sedap yang takde pada Ahad.



Jadi di atas adalah menu yang ada untuk dipilih. Kau boleh order semua in the menu dah masuk dalam pakej buffet kecuali item yang ada dua star (**). Yang itu harga adalah ala carte. Cara order kau bgtau je kepada server apa yang kau nak. Bagi steam dan deep fried dim sum dah ada dalam bentuk set of 3 or 4. Bagi dish yang digoreng kau kene bagitau untuk berapa pax kau nak dish tu. Diorg akan masakkan .
The star of them menu bagi aku adalah dish Black Pepper Beef yang aku order 2 kali dan Radish Cake with Egg. Dia punya rasa bila 1st bite tu sampai sekarang aku ingat Kena pulak dia datang panas-panas. 


Sebelum dish yang di order sampai, diorg akan bagi 2 jenis sos iaitu sos cili dan sos dim sum dan satu cili jeruk. Benda ni boleh ditambah jika habis. Air time tu aku minta plain water sahaja sebab nak green tea kena bayar extra.
Secara keseluruhannya aku order 15 jenis dish masa tu. The trick is to order setiap dish tu utk 1 atau 2 pax sahaja supaya perut ada kosong lagi nak isi untuk dish2 lain. Itu pun ada banyak lagi tak order sebab perut dah penuh. Haha




One thing yang agak kelakar adalah, aku sampai punyalah awal sampai xde orang lagi dalam restoran tu. Sampai anak aku pun cakap " kita aje ke makan sini" " kenapa orang lain tak datang" Dalam sejam lebih aku makan baru la ada yang lain sampai ke restoran jadi tak la awkward sangat.
Aku plan nak datang semula nanti kat sini tapi dengan bawa family aku bagi diorg rasa juga experience chinese food ni. Dia punya sedap dan kenyang sampai esoknya baru aku makan.









I do suggest to any of you untuk cuba atleast sekali. Harga buffet memang menyeramkan tapi jika datang dengan perut yang amat kosong pastinya dapat makan macam-macam.


1 comment:

Greg Prosmushkin said...
This comment has been removed by the author.