9.10.19

Joker


Jangan tonton jika anda mahukan filem aksi. Ini bukan filem aksi. Dari segi bahasa mudah aku rasa ia adalah kisah drama. Bagaimana kelahiran Joker itu sendiri.Aku malas nak tulis panjang-panjang disebabkan melambak review yang ada. 

Cuma bagi aku, benda paling menarik pada Joker adalah acting Joaquin Phoenix. Sepanjang filem dia melakonkan watak sedih, teraniya dan mental. Even cara berjalan pun boleh nampak karekter yang sakit. Until the end of the movie di mana dia memakai face paint joker, siap berpakaian, the whole persona berubah. From someone sad to  menggerunkan.  The way he dress, talk, walk, smile amat menggerunkan. That is brilliant acting.

Part dia berubah tu bagi aku highlight of the movie. Some say dia layak menang Oscar for this movie. Bagi aku the Oscar is already his from the final 10 minutes of the movie.

No comments: