23.11.14

Shimano LEKAS Highway Challenge: Tak Join Pun

Aku tak join event ni walaupun  pada mulanya berhajat nak join. Mengayuh di lebuhraya yang ditutup sepenuhnya hanya untuk event ni amat mengujakan. Walaubagaimanapun lepas PD International Duathlon, hati aku dah agak malas nak masuk apa-apa event.
Tahun lepas aku kayuh dari rumah ke exit Pajam dan bagi support pada rider yang masuk event ni. Untuk tahun ni aku juga berhajat nak buat begitu. Aku ada ajak Ruzaini dan Pijan join skali. Pijan siap bawa kamera untuk amik gambar rider. Walaubagaimanpun orang yang jaga kat exit pajam tu strict plak tak nak bagi lepas. Terpaksa ambil langkah drastik untuk pastikan dapat masuk Highway Lekas pagi tadi. Hajat nak masuk juga pagi tadi disebabkan Hasni juga masuk event ni ,kayuh pakai MTB.


Bila masuk dapat la juga bagi support pada peloton depan yang patah balik lepas turun dari Bukti Setul menuju ke garisan  penamat.  Sempat juga jumpa  dan bagi sokongan Anas, Hasmat dan Hasni yang berkayuh balik.









Hasni ...rider stc yang dengan selamba mengayuh 77km hari ni dengan MTB sedangkan kebanyakkan lain mengayuh menggunakan RB.


No comments: